خانه مدیران رسانه
باشگاه باران، همواره در جستجوی فعالیتها، برنامهها و روشهای نوین و موثری است که میتواند به توسعه ظرفیت مدیریت رسانه در کشور کمک نماید. تاسیس خانه مدیران نیز از جمله این فعالیتهاست که بناست در فروردین ماه 1396 فعالیت خود را آغاز نماید..
خانه مدیران رسانه، با این ایده که مدیران رسانه های مختلف، فارغ از اندازه، نوع، گرایش و تخصصی یا عمومی بودن خود، موضوعات بسیاری را برای تبادل و به اشتراک گذاشتن دارند، طراحی شده است تا بتواند نقشی تسهیلگر را در برقراری ارتباط بین مدیران رسانه ها ایفا نماید.
مرور تجارب مشابه داخلی و بین المللی نشان دهنده طیف وسیعی از برنامهها و تجارب ارزشمند است که انتقال آنان به اعضاء (در قالبی هماهنگ و سیستماتیک) می تواند به ارتقاء سطح دانش علمی و عملی مدیران رسانه ای کشور بیانجامد.
به طور کلی هدف خانه مدیران رسانه، توسعه و تداوم یـادگیری (Life Long Learning) میباشد که برای دستیابی این هدف از روشهای ذیل استفاده میشود:
برگزاری نشستهای مختلف با صاحب نظران، استادان و مسوولین اجرایی
ایجاد فرصتهای لازم جهت گردهمایی، تبادل نظر و تجربه در فرصتهای فراغت از کار
تشکیل کارگروههای تخصصی
برگزاری برنامه بازدید از پروژههای ملی و رسانه های داخلی و خارجی
گفتنی است برنامههای خانه مدیران به صورت معمول، هر ساله پس از نظرسنجی از اعضای خود تعیین میگردد.
اعضاء خانه مدیران عبارتند از:
مدیران عامل، اعضای هیات مدیره، سردبیران، نخبگان و صاحبنظران حوزه رسانه، اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مراکز علمی در رشته های مرتبط با رسانه، پژوهشگران، دانشجویان دکتری رشته های مربوط به رسانه.