ارزشیابی خبرنگاران
ارزشیابی کارکنان، یکی از وظایف خطیر و مهم مدیریت منابع انسانی است که به ارزیابی رسمی و منظم کارکنان پرداخته، نحوه انجام وظایف و مسئولیت های محوله آنان را نسبت به هدف یا اهداف سازمانی بررسی می کند. نتایج این ارزشیابی، به مدیران سازمان کمک می کند تا با ارائه شناخت علمی و دقیق از توانایی های بالقوه و ضعف های موجود کارکنان نسبت به شغلشان در جهت رشد و تعالی نیروی انسانی و سازمان گام بردارند و در حل مسائلی مانند: شناخت نیازهای آموزشی، پیشرفت حرفه ای و تکامل شخصیت کارکنان،کاهش نارضایتی، معیار انتقال وجابه جایی،مبنای تشخیص شایستگی، تعیین معیار و ضابطه و روش صحیح ارائه امتیازات، ایجاد انگیزه، تشخیص خدمات برجسته و بالاخره افزایش اثر بخشی و کارایی سازمان تصمیماتی بجا و شایسته اتخاذ کنند.
سیستم ارزشیابی طراحی شده در موسسه باران به مدیران رسانه ها امکان ارزشیابی عملکرد سالانه کارکنان را با استفاده از ثبت تدریجی نظرات و ارزیابی های مدیر در مورد عملکرد و فعالیتهای پرسنل در طول سال فراهم میاورد.
بدین ترتیب دیگر نیازی نخواهد بود که مدیران در یک فاصله زمانی کوتاه (که معمولا به پایان سال موکول میشود) ، به ارزیابی فشرده و معمولا غیر دقیق کارکنان زیر مجموعه خود بپردازند.
ضمن آنکه در این فرآیند علاوه بر مدیر، خود پرسنل نیز از طریق خودارزیابی در انجام فرآیند کلی ارزشیابی سهیم شده و نتیجه نهایی ارزشیابی، برآیندی از امتیازات و نظرات خود پرسنل، مدیر مستقیم و مدیران ارشد سازمان خواهد بود.